Personal Touch

Ook ik ben consument. Aangezien ik zoveel mogelijk tips met iedereen wil delen dat ten goede komt van jou product of bedrijf wil ik nu dit delen. Bij ontvangt van een bestelling ontving ik een handgeschreven kaartje. Wat doet een 'personal touch' nou met je klanten? Heel veel! Momenteel is het de manier om je te onderscheiden als organisatie. Vooral als je actief bent in een hoge concurrerende markt. Deze manier van aandacht speelt in op onder andere het concept wederkerigheid: de onderlinge verplichting binnen een relatie om een gift te beantwoorden met een tegengift. Als de relatie gelijkwaardig is, is er sprake van reciprociteit. Kans is dus groot dat de klant of terug blijft komen of de tegengift uiten in de vorm van positieve mond op mond reclame. Daarnaast voel je je als klant 'one of the kind'. Wie wilt dat nou niet voelen. Alleen al dit gevoel zorgt ervoor dat de klant heel graag nog een keer iets bij jou aanschaft. Met andere woorden; je bouwt een langdurige relatie met de klant op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *